Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ściągnął aplikację na telefon i stracił pieniądze z konta. Dał się nabrać fałszywemu pracownikowi banku!

Martin Nowak
Martin Nowak
pixabay.com
Mieszkaniec powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego stracił pieniądze z konta bankowego, bo dał się nabrać oszustowi, który podawał się za pracownika banku. 38-latek z pewnością przeklina ten dzień, w którym odebrał telefon od nieznajomego. Niech jego historia będzie przestrogą dla innych

Na pracownika banku

Czego to jeszcze złodzieje nie są w stanie wymyślić, aby łatwym kosztem zdobyć pieniądze, na które inni muszą ciężko pracować? Teraz uderzyli w sektor bankowy i podają się za pracowników banków.

Fałszywemu pracownikowi banku zaufał 38-letni mieszkaniec powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego. Mężczyzna odebrał telefon i dał się nakłonić do ściągnięcia aplikacji na swój telefon, która miała ochronić jego pieniądze przed oszustami. Tym samym wpadł w sidła złodzieja, bo w rezultacie udostępnił mu swoje dane wrażliwe i stracił ponad 13 tys. złotych z konta bankowego.

- Oszust, który zadzwonił do pokrzywdzonego podał się za konsultanta bankowego i poinformował o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił, aby 38-latek zainstalował aplikację, która umożliwiła mu zdalne wykonywanie działań na telefonie. Pokrzywdzony spełnił polecenie, zalogował się na swój rachunek bankowy, ale aplikacja zamiast zabezpieczyć jego telefon przed ewentualnymi włamaniami, umożliwiła opanowanie go przez oszusta. Sprawca uzyskał dostęp do telefonu i tym samym do konta bankowego, z którego ukradł pieniądze. W ten sposób pokrzywdzony stracił ponad 13 tys. złotych -

opowiada Karolina Górzna-Kustra, rzecznik prasowy KPP w Czarnkowie.

Jak widać, ofiarami oszustów nie są tylko staruszkowie. Każdy z nas na każdym kroku musi uważać, aby nie dać się przechytrzyć złodziejowi.

- Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowania oprogramowania na telefonie lub komputerze – z całą pewnością rozmawiamy z OSZUSTEM -

podkreśla Karolina Górzna-Kustra.

Z okazji jubileuszu 45-lecia Klubu Seniora w Pile odbyła się...

Parkrun Piła.120 spotkanie miłośników aktywnego wypoczynku [ZDJĘCIA]

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ściągnął aplikację na telefon i stracił pieniądze z konta. Dał się nabrać fałszywemu pracownikowi banku! - Piła Nasze Miasto

Wróć na czarnkow.naszemiasto.pl Nasze Miasto